Skip to content

رتبه درخواست پناهندگی کانادا در جهان بر اساس گزارش سازمان ملل

بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در سال 2023، کانادا در رتبه پنجم جهانی برای درخواست پناهندگی قرار دارد.

رتبه درخواست پناهندگی کانادا در جهان بر اساس گزارش سازمان ملل

در گزارش روندهای جهانی 2023، دپارتمان عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) آخرین آمار رسمی در مورد پناهندگان را برای درخواست پناهندگی کانادا عنوان کرد، مخصوصا برای پناهجویان، آوارگان داخلی، و افراد بی تابعیت در سراسر جهان. در پایان سال 2023، تخمین زده می شود که 117.3 میلیون نفر در سراسر جهان به اجبار آواره شده اند. افزایش قابل توجه 8 درصد یا 8.8 میلیون نفر در مقایسه با پایان سال 2022.

این گزارش به مقیاس بی‌سابقه جابجایی جهانی اشاره میکند و بر ضرورت تلاش‌های جامع و هماهنگ برای رسیدگی به چالش‌های پیش روی جمعیت‌هایی که از آزار و شکنجه، درگیری و نقض حقوق بشر فرار می‌کنند، تاکید می‌کند. کانادا با 146,800 درخواست پناهندگی کانادا 3.6 میلیونی، پنجمین تقاضای پناهندگی در سطح جهان را داشته است.

بر اساس داده‌های عملیاتی، دپارتمان عالی پناهندگان سازمان ملل تخمین میزند که جابجایی اجباری در چهار ماهه اول سال 2024 همچنان افزایش یافته و احتمالاً تا پایان آوریل 2024 از 120 میلیون نفر فراتر رفته است.(درخواست پناهندگی کانادا) با تشدید درگیری های جهانی، این گزارش بر نقش حیاتی کانادا به عنوان پناهگاهی برای پناهندگان و پناهجویان اشاره میکند.

Rema Jamous Imseis نماینده دپارتمان عالی پناهندگان سازمان ملل در کانادا گفت: «اگرچه دوری کانادا از بسیاری از درگیری های جهان به معنای درخواست پناهندگی کانادا کمتر در گذشته بوده است، گسترش جنگ و خشونت تعداد بیشتری از مردم را به جستجوی امنیت سوق می دهد تا برای درخواست پناهندگی کانادا تلاش کنند.

سال گذشته، 72 درصد از پناهجویان در کانادا که پرونده آنها بررسی شده بود، وضعیت پناهندگی دریافت کردند.

درخواست پناهندگی کانادا


 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

بیشتر بخوانید

مهاجرانی که به کانادا مهاجرت کردند در مقیاس مشاهده روند بهبود در پیدا کردن مشاغلی که با تحصیلات آنها مطابقت دارد تاثیر گذاشتند
قدرت آموزش عالی کانادا در رتبه بندی دانشگاه های جهان مشخص شد
شمار مهاجرت به ساسکاچوان شامل 120 دعوت نامه در اولین قرعه کشی از ماه مارس بوده است (درخواست پناهندگی کانادا)


تلاش‌های بشردوستانه کانادا شامل بودجه جدید برای حمایت از مسکن برای متقاضیان درخواست پناهندگی کانادا و اقدامات ویژه برای سودان، اوکراین، غزه و هائیتی است. اگرچه مسکن و حمایت از متقاضیان درخواست پناهندگی کانادا بر عهده استان ها و شهرداری ها است، ولی دولت فدرال در کمک به رسیدگی به افزایش تعداد متقاضیان پناهندگی در کانادا نقش دارد.

مارک میلر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، در 31 ژانویه 2024، 362.4 میلیون دلار اضافی برای برنامه کمک مسکن موقت (IHAP) برای سال 2023-2024 مالی اعلام کرد. از طریق IHAP، دولت های فدرال، استانی و شهری هزینه ها را برای رسیدگی به فشارهای مسکن ناشی از افزایش مدعیان پناهندگی تقسیم می کنند. دولت فدرال علاوه بر حمایت از مدعیان، برنامه هایی را برای کشورهای خاصی – سودان، اوکراین، غزه و هائیتی- اعلام کرده است.(درخواست پناهندگی کانادا)

درخواست پناهندگی کانادا

سودان

یک خبر در 23 دسامبر 2023 نشان می‌دهد که کانادا باید مسیری بشر دوستانه را برای افرادی که از درگیری در سودان آسیب دیده‌اند راه‌اندازی کند. مارک میلر یک مسیر خانوادگی جدید را برای اتباع سودانی و غیر سودانی که در زمان آغاز درگیری در 15 آوریل 2023 در سودان ساکن بودند، تعیین کرد تا بتوانند برای همیشه با خانواده خود در کانادا ساکن شوند.(درخواست پناهندگی کانادا)

سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دارای واجد شرایط بودن و اطلاعات اضافی در مورد روند درخواست در وب سایت خود است. این بر اساس اقدامات مهاجرتی موقت برای ساکنان موقت سودانی در کانادا است که ممکن است نتوانند به خانه بازگردند.(درخواست پناهندگی کانادا)

«کانادا به کمک به نیازمندان و حفظ سنت‌های بشردوستانه ما به عنوان یک کشور ادامه خواهد داد. این مسیر بشردوستانه به اتحاد مجدد عزیزان و نجات جان افراد کمک خواهد کرد. ما انعطاف پذیری مردم سودان را به رسمیت می شناسیم و از کمک های مستمر آنها به جوامع و کشورمان سپاسگزاریم.»

اوکراین

مارک میلر در مارس 2022، به عنوان بخشی از واکنش دولت کانادا به تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه 2022، IRCC جریان‌های درخواست پناهندگی کانادا جدیدی را برای اوکراینی‌هایی که می‌خواهند به طور موقت یا دائم به کانادا بیایند، اعلام کرد. بیش از یک سال پس از تهاجم، اوکراینی‌ها به فرار ادامه دادند و بیش از 1.1 میلیون نفر در شش ماه اول سال 2023 آواره شدند و دیگران به سایر کشورهای اروپایی گریختند. در یک گزارش میانسالی برای سال 2023، دپارتمان عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت که یک چهارم جمعیت اوکراین آواره هستند.

در آوریل 2024، دولت تاریخ های مهمی را برای اقدامات مهاجرتی اوکراین اعلام کرد. آنها شامل مهلت 30 ژوئن 2024 برای مجوز کانادا-اوکراین برای دارندگان سفر اضطراری (CUAET) در کانادا برای درخواست کمک مالی یکباره میشدند.

آخرین روزی که اوکراینی‌ها و اعضای خانواده‌شان در کانادا به‌طور موقت از خدمات اسکان بهره‌مند می‌شوند، 31 مارس 2025 است. خدمات اسکان معمولاً برای ساکنان دائمی کانادا رزرو می‌شود.

وب‌سایت دولتی که در ماه مه ۲۰۲۴ به‌روزرسانی شد، اطلاعات جامعی برای اوکراینی‌هایی که به کانادا می‌آیند دارد. (درخواست پناهندگی کانادا). این شامل اطلاعاتی در مورد محل زندگی، دریافت کمک رایگان از خدمات تازه واردان، یادگیری در مورد هزینه های روزمره، افتتاح حساب بانکی، و یافتن مکانی برای زندگی است. موضوعات دیگر عبارتند از دریافت اطلاعات در مورد مراقبت های بهداشتی، شماره بیمه اجتماعی، مجوز کار، و یافتن شغل.

غزه

درگیری بین حماس و اسرائیل، پس از حملات تروریستی حماس در 7 اکتبر، یک فاجعه انسانی در غزه ایجاد کرده است. در 9 ژانویه 2024، دولت یک مسیر اقامت موقت را برای خانواده گسترده فلسطینی در غزه باز کرد، و یک پناهگاه موقت برای فلسطینی‌هایی که مستقیماً از بحران غزه متاثر شده‌اند و درخواست پناهندگی کانادا را دارند و دارای شهروندان کانادایی یا اعضای خانواده‌های مقیم دائم در کانادا هستند، برایشان ایجاد کرد.

اعضای خانواده واجد شرایط عبارتند از: همسر، شریک زندگی مشترک، فرزند، نوه، خواهر یا برادر، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ یک شهروند یا مقیم دائم کانادا، و اعضای نزدیک خانواده (همسر، شریک زندگی مشترک، فرزند وابسته و فرزند وابسته یک فرزند وابسته). بر اساس اقداماتی که قبلاً اعلام شده است، افراد واجد شرایط می توانند یک بار در کانادا برای مجوز تحصیل معاف از هزینه یا مجوز کار باز اقدام کنند. آنها همچنین به سه ماه پوشش بهداشتی تحت برنامه موقت بهداشت فدرال دسترسی خواهند داشت تا به رفع نیازهای فوری پزشکی در بدو ورود کمک کنند.

«ما عمیقاً نگران تراژدی انسانی در حال رخ دادن در غزه هستیم. بسیاری از مردم نگران عزیزان خود هستند و به اقدامات ویژه موقتی که ما برای خانواده بزرگ آنها در غزه در نظر گرفته ایم ابراز علاقه کرده اند. به همین دلیل است که به عنوان بخشی از پاسخ بشردوستانه خود، تعداد درخواست‌های ویزای اقامت موقت را که به عنوان بخشی از این اقدامات برای پردازش پذیرفته می‌شوند از 1000 به 5000 افزایش داده‌ایم.

برنامه‌های اقدامات ویژه برای ویزای اقامت موقت (TRV) وجود دارد. هر متقاضی در کانادا توسط یک شهروند یا مقیم دائم کانادا به مدت یک سال پشتیبانی می شود.

درخواست پناهندگی کانادا

هائیتی

در جاهای دیگر، خشونت گروهی بی‌رویه در هائیتی باعث افزایش نقض حقوق بشر شده است و در پایان سال 311,000 نفر در داخل کشورشان آواره شده‌اند. نزدیک به نیمی از جمعیت 11.4 میلیون نفری این کشور به کمک های بشردوستانه نیاز دارند. 32 پناهجویان هائیتی و پناهجویان دیگر به شدت با 68 درصد افزایش به 350600 نفر رسیدند.(درخواست پناهندگی کانادا) در 23 مه 2024، دولت اقدامات موقتی را برای اتباع هائیتی و دارندگان پاسپورت و اعضای خانواده در کانادا ارائه کرد. متقاضیان واجد شرایط از طریق برنامه موقت سلامت فدرال، سه ماه پوشش بیمه درمانی دریافت خواهند کرد.

بر اساس این اقدامات، متقاضیان باید اتباع هائیتی و دارندگان گذرنامه در کانادا با وضعیت اقامت موقت معتبر باشند. بر این اساس اعضای خانواده شهروندان کانادایی، ساکنان دائمی، و کشورهای هائیتی نیز تحت شرایط ذکر شده در وب سایت واجد شرایط هستند. در ماه مه 2024، دپارتمان عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) دستورالعمل قانونی جدیدی صادر کرد تا اطمینان حاصل شود که حمایت بین المللی پناهندگان برای هائیتی هایی که به آن نیاز دارند ارائه می شود.

درخواست پناهندگی کانادا

طرح سطوح مهاجرت: تدارک بشردوستانه

سازمان IRCC جزئیات طرح سطوح مهاجرت 2024-2026 را در 1 نوامبر 2023 منتشر کرد. هدف این طرح پذیرایی از 485000 مقیم دائم جدید در سال 2024، 500000 نفر در سال 2025 و 500000 نفر در سال 2026 است. این طرح پیش بینی هایی برای پاسخ به بحران های بشردوستانه دارد. در مقوله بشردوستانه و دلسوزانه، این طرح اجازه می دهد 13750 ساکن دائمی جدید در سال 2024 و 8000 نفر در سال 2025 و 2026 داشته باشد. این اعداد هر سال بسته به نیاز تنظیم می شوند. کانادا سنت قوی در حمایت از نیازمندان دارد و تعهد دولت به انجام تعهدات بشردوستانه این کشور ادامه دارد.

 

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی