Skip to content

برنامه کارگر خارجی موقت کانادا به اقامت دائم تبدیل می‌شود | رستاگستر

برنامه کارگر خارجی موقت کانادا

برنامه کارگر خارجی موقت کانادا از طریق CEC و PNP به اقامت دائم کانادا تبدیل می شوند

برنامه کارگر خارجی موقت کانادا به طور فزاینده‌ای از برنامه‌های مهاجرت اقتصادی استفاده می‌کند و اغلب از کلاس فدرال کلاس تجربه کانادا برنامه‌های نامزد استانی (PNP) برای دریافت وضعیت اقامت دائم خود ، به مطالعه آمار کانادا نشان می‌دهد.

“در طبقه اقتصادی، PNP و CEC به عنوان مسیرهای مهاجرتی اولیه برای دارندگان مجوز کار ظاهر شده اند، در حالی که برنامه کارگر خارجی موقت کانادا فدرال (FSW) و سایر برنامه های اقتصادی مانند (برنامه های مراقب) و انتخاب این آژانس خدمات آماری و جمعیتی در آخرین گزارش خود اشاره می کند.

بررسی برنامه کارگر خارجی موقت کانادا: تفاوت در انتقال به اقامت دائم برای برنامه کارگر خارجی موقت کانادا، تحلیلگران Yuqian Lu و Feng Hou خاطرنشان می کنند که تا پایان سال 2022 بیش از 955000 کارگر خارجی موقت اقامت دائم دریافت کرده اند. اولین مجوزهای کار از سال 2006 تا 2020 انتقال یافته بود و اقامت دائم خود را دریافت کرده بودند.

از بین کسانی که اولین مجوز کار خود را از سال 2006 تا 2010 دریافت کردند، 86 درصد از طریق برنامه کارگر خارجی موقت کانادا، مهاجرت اقتصادی و اقامت دائم خود را دریافت کردند.

اما در میان افرادی که اولین مجوز کار خود را از سال 2016 تا 2020 دریافت کردند، 93 درصد از طریق برنامه کارگر خارجی موقت کانادا و مهاجرت اقتصادی، موفق به دریافت اقامت دائم شده‌اند.

تحلیل‌گران Statistics Canada نسبت به مطالعه بیش از حد این روند هشدار می‌دهند، زیرا آنها فکر می‌کنند برخی از تغییر رویکرد به دست آوردن اقامت دائم در میان تازه واردان ممکن است تحت تأثیر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری COVID-19 باشد.

آنها خاطرنشان می کنند: “مسیرهای مهاجرت گروه 2016 تا 2020 احتمالاً تحت تأثیر اقدامات ویژه اتخاذ شده در طول همه گیری COVID-19 بوده است، زمانی که مهاجرت اقتصادی عمدتاً از طریق CEC پردازش می شد.”

یک دلیل بزرگ برای رونق استفاده از برنامه کارگر خارجی موقت کانادا و اقتصادی برای کسب اقامت دائم، رشد برنامه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) و افزایش تعداد همسران و شرکای عادی کارگران ماهر و بین المللی و دانش آموزان است.

تحلیلگران خاطرنشان کردند: «سهم آنها در میان دارندگان مجوز کار در حال انتقال به اقامت دائم به طور قابل توجهی افزایش یافته است، از 29 درصد در گروه 2006 تا 2010 به 73 درصد در گروه 2016 تا 2020 است».

گزارش دیگری از Statistics Canada نشان می‌دهد که مهاجران با استفاده از برنامه کارگر خارجی موقت کانادا به طور فزاینده‌ای سهم بیشتری از مشاغل سطح پایین‌تری را که کانادایی‌ها تمایلی به انجام آن‌ها ندارند و همچنین مشاغل حرفه‌ای‌تری نسبت به قبل بر عهده می‌گیرند.

در مهاجرت و تغییر توزیع شغلی در کانادا، 2001 تا 2021، گارنت پیکو و هو نشان دادند که مهاجران به طور فزاینده‌ای پست‌های سطح پایین‌تری را در سراسر کشور طی آن دوره 20 ساله پر کردند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که نقش کارگران مهاجر در مشاغل کم مهارت افزایش یافته است و “آنها همراه با برنامه کارگر خارجی موقت کانادا، برخی از مشاغل کم مهارت را که قبلاً توسط کارگران کانادایی الاصل اشغال می شد، پر کردند.”

برنامه کارگر خارجی موقت کانادا

مهاجرانی که مشاغل سطح ابتدایی و حرفه ای بیشتری می گیرند

کارگران کانادایی در طی آن دو دهه از مشاغل با مهارت کمتر دور شدند و آنها را برای مهاجرانی که به دنبال شغل بودند و امیدوار بودند که اقامت دائم خود را از طریق برنامه کارگر خارجی موقت کانادا و مهاجرت اقتصادی به دست آورند، آماده کنند.

«از سال 2001 تا 2021، استخدام در مشاغل با مهارت پایین 500000 تن کاهش یافته است. از آنجایی که کارگران کانادایی الاصل از این سطح مهارت به میزان قابل توجهی خارج شدند و اشتغال خود را به میزان 860000 نفر کاهش دادند، کارگران مهاجر از طریق برنامه کارگر خارجی موقت کانادا، با هم تعداد 360000 نفر اشتغال خود را در این مشاغل با مهارت کمتر افزایش دادند.

«بنابراین، تا حدودی، کارگران مهاجر و کارگران خارجی موقت، کارگران متولد کانادا را با دور شدن از مشاغل با مهارت پایین پر کردند. این الگو برای کارگران، پایین ترین گروه مهارت مشابه بود. تعداد کارگران متولد کانادا کاهش یافت، در حالی که برنامه کارگر خارجی موقت کانادا سهم اشتغال توسط کارگران مهاجر و کارگران خارجی موقت را افزایش داد.”

در حالی که این روند ممکن است نشان دهد که کارفرمایان عمدتاً از مهاجران به عنوان منبع نیروی کار ارزان استفاده می کنند، اما مهاجرانی که با استفاده مطلوب از برنامه کارگر خارجی موقت کانادا به این کشور مهاجرت می کنند، به طور فزاینده ای موقعیت های حرفه ای و پردرآمد را اشغال می کنند.

“مشاغل در سطح مهارت حرفه ای سریع ترین رشد اشتغال را در کانادا نشان دادند، با مشاغلی که در سطوح مهارت های مدیریتی و فنی (در طول این 20 سال) پشت سرگذاشته شده اند.”

“کارگران مهاجر بیشتر از کارگران متولد کانادا به مشاغل حرفه ای نقل مکان کردند. با این حال، بر خلاف تمایل کارگران متولد کانادا، تمایل آنها به مشاغل مدیریتی یا فنی تغییر چندانی نداشته است.»

از سال 2001 تا 2021، تعداد کارگران مهاجر در مشاغل حرفه ای تقریباً 92.4 درصد افزایش یافته است، از 543800 به 1046200، در حالی که تعداد کارگران کانادایی در این نوع مشاغل به میزان متوسط ​​30.3 درصد 1,885,000 تا 2,456,500 افزایش یافته است. محققان خاطرنشان کردند: “در طول دوره 20 ساله، کل اشتغال 18 درصد افزایش یافته است.”

«شغل‌های حرفه‌ای با 48 درصد افزایش سریع‌ترین رشد را داشتند. مشاغل مدیریتی با 36 درصد بالاترین نرخ رشد را به خود اختصاص دادند و پس از آن اشتغال در مشاغل فنی با 31 درصد افزایش قرار داشت. در مقابل، اشتغال در مشاغل با مهارت پایین 11 درصد کاهش یافت.”

 

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی