Skip to content

راهنمای غذاهای کانادایی برای مهاجران تازه کار: کاوش در غذا و فرهنگ کانادا

کاوش در غذاهای کانادایی: راهنمای تازه واردان برای غذا و غذا

کاوش در غذاهای کانادایی: راهنمای تازه واردان برای غذا

 

به عنوان یک تازه وارد به کانادا، یکی از هیجان انگیزترین جنبه های سفر شما کاوش در غذاهای کانادایی خواهد بود. دنیای متنوع و خوشمزه غذاهای کانادایی، فرهنگ غذاهای کانادایی ترکیبی لذت بخش از سنت های بومی، تأثیرات مهاجران، و تخصص های منطقه ای است که آن را تبدیل به دیگ ذوب واقعی طعم ها و تجربیات می کند.

غذاهای کانادایی اغلب از نظر تنوع منطقه ای در نظر گرفته می شوند. در استان‌های ساحلی بریتیش کلمبیا و ماریتایمز، غذاهای دریایی یک از  اصلی ترین غذاهای کانادایی هستند و غذاهایی مانند ماهی قزل آلا، خرچنگ و صدف در مرکز توجه قرار دارند.

پریری‌ها، که به‌خاطر زمین‌های کشاورزی وسیع‌شان معروف هستند،غذاهای کانادایی مقوی با گوشت گاو، خوک، و گاومیش کوهان دار ارائه می‌دهند. در کبک، سنت‌های آشپزی فرانسوی رواج دارد که باعث پیدایش غذاهای کانادایی مانند پوتین، تورتیه و کرتون می‌شود.

انتاریو، با جمعیت متنوع خود، دارای طیف گسترده ای از غذاهای کانادایی بین المللی است، در حالی که مناطق شمالی غذاهای کانادایی منحصر به فردی را ارائه می دهند که شامل گوشت شکار و مواد غذایی علوفه ای است.

اصلی ترین غذاهای کانادایی

یکی از نمادین ترین غذاهای کانادایی پوتین است. این غذای راحتی که منشا آن “کبک” است، از سیب زمینی سرخ شده ترد با کشک پنیر خیس شده در سس غنی تشکیل شده است. برای هر کسی که به دنبال تجربه طعم های واقعی غذاهای کانادایی است، باید آن را امتحان کند.

غذاهای کانادایی

یک غذای محبوب دیگر تارت کره است، یک شیرینی شیرین پر شده از مخلوط کره ای و شکری که می تواند شامل کشمش یا آجیل باشد. میله‌های Nanaimo، یک دسر بدون پخت با لایه‌هایی از شکلات، کاستارد و نارگیل، یکی دیگر از خوراکی‌های شیرینی است که در سراسر کشور در غذاهای کانادایی خواهید یافت.

شاید شربت افرا معروف‌ترین محصول غذاهای کانادایی باشد و در انواع غذاها فراتر از پنکیک استفاده می‌شود.
آن را در همه چیز از لعاب برای گوشت گرفته تا سس سالاد و دسر پیدا خواهید کرد. در ماریتایمز، امتحان کردن غذاهای دریایی تازه مانند رول خرچنگ، گوش ماهی، و ماهی صدف را از دست ندهید.
غذاهای بومی نیز در حال شناسایی شدن هستند و غذاهای سنتی مانند بانوک (نوعی نان تخت) و گوشت های شکاری مانند گوشت گوزن و گوزن در رستوران ها و بازارهای بیشتری عرضه می شوند که جزو غذاهای کانادایی است.

نکاتی برای خرید مواد غذایی و یافتن مواد بین المللی

خرید مواد غذایی در کانادا می‌تواند کمی با آنچه قبلاً به آن عادت کرده‌اید متفاوت می باشد، اما با چند نکته، در کمترین زمان مانند یک حرفه‌ای در راهروها پیمایش خواهید کرد.
اکثر شهرها و شهرک‌ها فروشگاه‌های مواد غذایی متنوعی دارند، از زنجیره‌های بزرگ مانند Loblaws، Sobeys، و Metro گرفته تا فروشگاه‌های کوچکتر و مستقل. برای تازه ترین محصولات، بازارهای کشاورزان محلی یک گزینه عالی هستند و بسیاری از جوامع این بازارها را هر هفته برگزار می کنند.

اگر به دنبال مواد اولیه بین المللی هستید، جمعیت چندفرهنگی کانادا به این معنی است که شما خوش شانس هستید. شهرهای بزرگی مانند تورنتو، ونکوور، و مونترال دارای محله‌هایی هستند که به‌خاطر بازارهای قومی و فروشگاه‌های خاص خود معروف هستند.
به عنوان مثال، محله چینی های تورنتو، ایتالیای کوچک و شهر یونانی مکان های بسیار خوبی برای یافتن مواد اولیه و محصولات معتبر از آن مناطق هستند. به طور مشابه، منطقه ریچموند ونکوور به‌خاطر سوپرمارکت‌های آسیایی‌اش معروف است، در حالی که مغرب کوچک مونترال و بازار ژان تالون انبوهی از مواد اولیه خاورمیانه و شمال آفریقا را ارائه می‌دهند.

هنگام خرید مواد غذایی، دانستن این نکته مفید است که کانادا از سیستم متریک پیروی می کند، بنابراین اندازه گیری ها را بر حسب گرم و لیتر خواهید بود.
علاوه بر این، قیمت اکثر کالاها شامل مالیات کالا و خدمات (GST) و بسته به استان، مالیات فروش استانی (PST) یا مالیات فروش هماهنگ (HST) است. مهم است که هنگام خرید، این مالیات ها را در بودجه خود لحاظ کنید.

برای کسانی که غذاهای کانادایی ارگانیک یا خاص را ترجیح می دهند، فروشگاه های مواد غذایی سالم و بازارهای غذاهای کانادایی ارگانیک به طور گسترده در دسترس هستند.
زنجیره‌هایی مانند Whole Foods و تعاونی‌های محلی طیف وسیعی از گزینه‌های غذاهای کانادایی ارگانیک، بدون گلوتن و وگان را ارائه می‌دهند. بسیاری از خواربارفروشی های معمولی نیز بخش هایی به این محصولات اختصاص داده اند.

اگر طعم خانه را از دست داده اید یا به دنبال کشف غذاهای کانادایی جدید هستید، دریغ نکنید از کارکنان فروشگاه برای یافتن مواد اولیه کمک بخواهید. کانادایی ها به طور کلی بسیار دوستانه و مایل به کمک هستند.
خرید آنلاین نیز گزینه مناسبی است، زیرا بسیاری از فروشگاه ها خدمات تحویل را ارائه می دهند.
وب‌سایت‌هایی مانند آمازون و خواربارفروشان آنلاین تخصصی می‌توانند مواد بین‌المللی را مستقیماً درب منزل شما تحویل دهند.

راهنمای ناهار خوری و درک آداب رستوران

غذا خوردن در کانادا تجربه لذت بخشی است، با طیف وسیعی از رستوران ها که همه چیز از فست فود گرفته تا غذاخوری عالی را ارائه می دهند. درک آداب رستوران‌های محلی تجربه غذاخوری شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند احساس بیشتری در خانه داشته باشید.

یکی از اولین چیزهایی که باید بدانید این است که انعام دادن در رستوران های کانادا مرسوم است. این استاندارد است که انعام 15 تا 20 درصد از کل صورت حساب را قبل از مالیات بگذارید. انعام دادن راهی برای نشان دادن قدردانی از خدمات خوب است و بخش مهمی از درآمد بسیاری از کارکنان خدماتی است.
در برخی موسسات، به خصوص در شهرهای بزرگتر، ممکن است برای گروه های بزرگتر مبلغی در قبض گنجانده شود، بنابراین حتما صورتحساب خود را به دقت بررسی کنید.

هنگام صرف ناهار در بیرون از خانه، انتظار برای نشستن توسط میزبان یا مهماندار، به ویژه در رستوران های نشسته، معمول است. پس از نشستن، منویی به شما داده می شود و سرور سفارش شما را می گیرد. کانادایی ها عموماً از ادب و صبر قدردانی می کنند، بنابراین مودب بودن با کارکنان رستوران همیشه ایده خوبی است.

جمعیت متنوع کانادا در صحنه رستوران ها، با طیف وسیعی از غذاهای کانادایی موجود، منعکس شده است. از هندی تا ایتالیایی، چینی تا اتیوپیایی، ملیله‌ای غنی از طعم‌ها را برای کاوش خواهید یافت. در شهرهای بزرگ، جشنواره‌های غذا و رویدادهایی که غذاهای کانادایی مختلف را جشن می‌گیرند، رایج هستند و فرصتی عالی برای امتحان انواع غذاها را ارائه می‌دهند.

وقتی در یک رستوران معمولی غذا می‌خورید، ممکن است با مفهوم «خدمات جامع» روبرو شوید، که در آن، افراد ناهارخوری تشویق می‌شوند تا بعد از صرف غذا، میزهای خود را سوار اتوبوس کنند.
این در غذاخوری های سریع معمولی و به سبک کافه تریا بیشتر رایج است. در محیط‌های رسمی‌تر، سرویس میز معمولی است، و می‌توانید انتظار خدمات دقیق‌تری را در طول وعده‌های غذایی خود داشته باشید.

برای کسانی که محدودیت‌ها یا ترجیحات غذایی دارند، اکثر رستوران‌های کانادا پذیرای گیاه‌خواران، وگان‌ها، و کسانی که به گلوتن یا لبنیات حساسیت ندارند، مناسب هستند. دریغ نکنید که از سرور خود در مورد موارد منو و تغییرات احتمالی مطابق با نیازهای غذایی خود بپرسید.

اگر برای صرف غذا به خانه یک کانادایی دعوت شده اید، آوردن یک هدیه کوچک مانند یک بطری شراب، گل یا یک دسر یک حرکت متفکرانه است. وقت شناسی و قدردانی می شود، بنابراین سعی کنید به موقع برسید. همچنین مودبانه است که در تهیه غذا یا تمیز کردن غذا به شما کمک کنید، اگرچه میزبان شما ممکن است با کمال میل رد کند.

کانادا به‌خاطر فرهنگ حمل غذاهای کانادایی، به‌ویژه در شهرهایی مانند ونکوور و تورنتو، نیز شهرت دارد. کامیون های مواد غذایی طیف گسترده ای از غذاهای خوشمزه و سریع، از همبرگرهای لذیذ گرفته تا غذاهای کانادایی تلفیقی را ارائه می دهند. آنها یک گزینه عالی برای یک وعده غذایی معمولی در حال حرکت یا یک استراحت سریع ناهار هستند.

نتیجه گیری

کاوش در غذاهای کانادایی سفری است که شما را در چشم انداز متنوع و خوشمزه ای از طعم ها و سنت ها می برد. از غذاهای کانادایی نمادین مانند تارت، پوتین و کره گرفته تا انواع غذاهای کانادایی بین‌المللی موجود، چیزی برای لذت بردن هر کامی وجود دارد.
خرید مواد غذایی و صرف غذا در کانادا ممکن است با منحنی یادگیری همراه باشد، اما با این نکات و ذهنی باز، به زودی در دنیای آشپزی کانادا احساس راحتی می کنید.

به یاد داشته باشید که غذا فقط رزق و روزی نیست. این راهی برای ارتباط با دیگران، تجلیل از فرهنگ و ایجاد خاطرات ماندگار است. با شروع این ماجراجویی آشپزی، از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید و از تنوعی که غذاهای کانادایی را بسیار خاص می کند، استقبال کنید.
چه در حال لذت بردن از یک وعده غذایی با دوستان جدید، کاوش در یک بازار محلی یا صرف غذا در یک رستوران محلی باشید، مطمئناً گرما و مهمان نوازی را که فرهنگ غذاهای کانادایی را تعریف می کند، کشف خواهید کرد. اشتهای خوب!

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی