Skip to content

محدودیت درخواست مجوز کار از داخل کانادا برای توریست‌ها

درخواست مجوز کار از داخل کانادا

محدودیت درخواست مجوز کار از داخل کانادا برای بازدیدکنندگان

از تاریخ 28 اوت، ساکنان موقت کانادا با ویزای بازدیدکننده دیگر مجاز به درخواست مجوز کار از داخل کانادا نمی‌باشند.
این سیاست در آگوست 2020 برای کمک به بازدیدکنندگان کانادایی که به دلیل بسته شدن مرزهای مربوط به همه‌گیری کووید-19 قادر به بازگشت به خانه نبودند، معرفی شد.

بر اساس این خط‌مشی، متقاضیان می‌توانند بدون نیاز به ترک کانادا، درخواست مجوز کار از داخل کانادا ثبت کنند. همچنین، افرادی که در 12 ماه گذشته درخواست مجوز کار از داخل کانادا را ثبت کرده‌اند اما وضعیت مهاجرت خود را به “بازدیدکننده” تغییر داده‌اند، واجد شرایط کار قانونی در کانادا هستند تا زمانی که تصمیمی در مورد درخواست مجوز کار از داخل کانادا و شغل جدید آنها اتخاذ شود.

مشاوره رایگان اجازه کار را با قانون کوهن تنظیم کنید شرکت:

در ابتدا قرار بود این خط‌مشی در 28 فوریه 2025 منقضی شود. با این حال، مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) می‌گوید که اکنون به عنوان «بخشی از تلاش‌های کلی ما برای تنظیم مجدد تعداد ساکنان موقت در کانادا به منزله‌ی درخواست مجوز کار از داخل کانادا و حفظ یکپارچگی سیستم مهاجرت» به این سیاست پایان می‌دهد.
وزارت می‌گوید درخواست‌هایی که تحت این خط‌مشی تا قبل از 28 آگوست ارسال شده‌اند، به پردازش ادامه خواهند داد.

درخواست مجوز کار از داخل کانادا

سرکوب بازیگران بد

IRCC می‌گوید که بخشی از این عقب‌نشینی اولیه به این دلیل است که آگاه شده است که “بازیگران بد از این سیاست برای گمراه کردن اتباع خارجی برای درخواست مجوز کار از داخل کانادا ، بدون مجوز استفاده می‌کنند.
این به تلاش‌های مداوم این وزارتخانه برای مبارزه با تقلب گسترده در مهاجرت و همچنین کاهش سطوح اقامت موقت مرتبط است.

برای مثال، سال گذشته 700 دانشجوی بین المللی هندی به دلیل نامه پذیرش نادرست از موسسات آموزشی تعیین شده (DLIs)، بسیاری از آنها از واقعی نبودن نامه‌هایشان بی‌اطلاع بودند.
در پاسخ، IRCC اکنون از DLIهای همه نامه‌های پذیرش را ظرف 10 روز پس از دریافت درخواست دانشجوی بین المللی تأیید کنید. همچنین تعداد دانشجویان بین‌المللی را که کانادا برای دو سال آینده قبول خواهد کرد ، محدود کرده است.

تغییرات بزرگ‌تر در سطوح کارگران خارجی موقت در کانادا

پایان این خط‌مشی موقت که به برخی از بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد برای درخواست مجوز کار از داخل کانادا اقدام کنند ، در میان یک هفته تغییرات بزرگ با هدف کاهش سطح کارگران خارجی موقت کانادا رخ می‌دهد.
در 26 آگوست، وزارتخانه اعلام کرد که تکثیف پردازش برخی از درخواست‌های ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) برای برخی از متقاضیان تحت جریان دستمزد پایین برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) تا 26 سپتامبر 2024. این امر بر متقاضیان در مناطق کلانشهری سرشماری با نرخ بیکاری 6٪ یا بالاتر تأثیر می‌گذارد.

IRCC همچنین محدودیت‌هایی را در مورد تعداد کارگران خارجی که کارفرمایان در کانادا می‌توانند تحت TFWP استخدام کنند (10٪ از کل نیروی کار خود) و حداکثر مدت استخدام کارگران در جریان کم دستمزد از دو سال به یک سال کاهش می‌یابد.

این تغییرات بالا شبیه به اعلام امروز است، زیرا بسیاری از آنها نشان دهنده عقب‌نشینی از سیاست‌های مهاجرتی دوران همه‌گیری هستند که دولت کانادا برای رسیدگی به نیازهای نیروی کار در آن زمان وضع کرد.
برای مثال، در طول همه‌گیری IRCC (با همکاری توسعه اجتماعی استخدامی کانادا (ESDC)) سیاست‌های موقتی را معرفی کرد که به کارگران کانادایی اجازه می‌داد تا تا 30٪ از نیروی کار خود را از طریق جریان کم دستمزد TFWP استخدام کنند. و برای افزایش مدت اعتبار LMIA به 12 ماه انجامید.

IRCC و ESDC شروع به لغو این سیاست‌های دوران همه‌گیری کردند مه گذشته پس از کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که توسط وزیر کار رندی بواسونالت برگزار شد، و وزیر مهاجرت مارک میلر ريالبه نتیجه‌ای مطلوب رسید. در همان کنفرانس مطبوعاتی، وزیر میلر شمول تاریخی سطوح ساکن موقت به طرح سطوح مهاجرت، اولین طرح در تاریخ مهاجرت به کانادا را ارائه کرد.

مهاجرت به یک موضوع اساسی در کانادا تبدیل شده است، به طوری که بیشتر سال جاری شاهد اطلاعیه‌های مربوط به مدیریت و کاهش سطوح اقامت موقت در داخل کشور هستیم. از این هفته، وزیر میلر همچنین قصد در نظر گرفتن تغییرات در سطوح اقامت دائم در کانادا در سال های آینده هستیم.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی