Skip to content

افزایش مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ؛ فرصت ایده‌آل برای کارآفرینان در سال 2024

_66e902f24b8c2.jpeg

افزایش چشمگیر مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ؛ 27.4 درصد رشد در ژوئیه 2024

بر اساس آمار اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ (SUV) در ژوئیه 27.4 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است. این رشد بیشتر به لطف کارآفرینان مهاجر در بریتیش کلمبیا اتفاق افتاده است.

پس از استقبال از 565 مقیم دائم جدید در ژوئن از طریق برنامه مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ (SUV)، کانادا در ماه ژوئیه به 720 کارآفرین مهاجر دیگر اقامت دائم اعطا کرد. این امر باعث افزایش مجموع مهاجرت تحت این برنامه به 3745 مقیم دائم جدید در هفت ماه نخست سال جاری شد.

این افزایش 688.4 درصدی در مسیر مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ (SUV) در سال جاری نسبت به هفت ماه اول سال گذشته است، زمانی که تنها 475 ساکن دائمی جدید تحت این برنامه به کانادا وارد شدند.

بر اساس روند تعیین‌شده در هفت ماهه اول سال جاری، کانادا می‌تواند انتظار داشته باشد که تا پایان سال 2024، 6420 ساکن دائمی جدید تحت برنامه مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ (SUV) وارد کند. این رقم نشان‌دهنده افزایش 339.7 درصدی نسبت به تعداد کل مهاجران SUV در سال گذشته است.

مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ

رشد مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ: بریتیش کلمبیا و انتاریو پیشتازان جدید

بریتیش کلمبیا با عملکرد قوی خود در برنامه مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ (SUV) در ژوئیه، شاهد افزایش 59 درصدی کارآفرینان مهاجر تازه‌وارد بود. تعداد مهاجران SUV به این استان در ژوئیه به 310 نفر رسید که نسبت به 195 نفر در ماه قبل، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

این رقم تقریباً برابر با 345 ساکن دائمی جدیدی است که در همان ماه از طریق برنامه مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ (SUV) در انتاریو، پرجمعیت‌ترین استان کانادا، وارد شدند.

استان کبک و استان پریری ساسکاچوان، به همراه هر سه قلمرو کانادا، در طرح مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ (SUV) شرکت نمی‌کنند. از میان سایر استان‌ها، تنها استان‌های نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد در اقیانوس اطلس کانادا تا پایان ژوئیه امسال نتوانسته‌اند شاهد مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ باشند.

شش استان باقی‌مانده در هفت ماهه اول سال جاری تعداد ساکنین دائمی جدیدی را از طریق برنامه مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ (SUV) به شرح زیر تجربه کرده‌اند:

  • نوا اسکوشیا – 30
  • نیوبرانزویک – 25
  • انتاریو – 1980
  • مانیتوبا – 365
  • آلبرتا – 80
  • بریتیش کلمبیا – 1265

افزایش چشمگیر محبوبیت برنامه مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ (SUV) از سال 2015 تا 2022

برنامه مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ (SUV) که در سال 2015 راه‌اندازی شد، در سال نخست تنها 55 کارآفرین مهاجر را جذب کرد.

با این حال، این تعداد در سال 2016 به 110 ساکن دائمی جدید دو برابر شد و در سال بعد 22.7 درصد دیگر افزایش یافت. تا سال 2018، محبوبیت این برنامه با 240 ساکن دائمی جدید که در آن سال تحت SUV وارد شدند، بیش از چهار برابر شد.

در سال 2019، که آخرین سال کامل قبل از شیوع کووید-19 بود، این برنامه توانست 515 ساکن دائمی جدید را به کانادا جذب کند.

با شیوع همه‌گیری در سراسر کانادا و اجرای محدودیت‌های بهداشت عمومی و مسافرت، مهاجرت به میزان 45.9 درصد کاهش یافت. به تبع آن، تعداد افرادی که با تکیه بر برنامه مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ وارد شدند نیز کاهش یافت.

در سال 2020، تنها 260 کارآفرین مهاجر از طریق SUV ساکنان دائمی جدید کانادا شدند.

با افزایش چشمگیر مهاجرت در سال 2021 و رسیدن به 406,020 ساکن دائمی جدید، برنامه مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ (SUV) نیز شاهد رشد فعالیت بود. در آن سال، 385 ساکن دائمی جدید از طریق این برنامه وارد شدند که نسبت به سال 2020، افزایش 48.1 درصدی را نشان می‌دهد.

تا سال 2022، برنامه مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ (SUV) به‌طور کامل از رکود ناشی از همه‌گیری بهبود یافت، اما در سال گذشته، محبوبیت آن نسبت به سال قبل بیش از دو برابر شد.

بررسی برنامه مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ: فرصت‌ها و الزامات

برنامه مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ (SUV) تعداد کمتری از ساکنان دائمی جدید را نسبت به برنامه‌های کارگری فدرال، مانند برنامه کارگر ماهر فدرال (FSW) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FST)، برنامه‌های نامزد استانی (PNP) و همچنین برنامه‌های توسعه اقتصادی منطقه‌ای از جمله برنامه مهاجرت آتلانتیک (AIP) و پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) ایجاد می‌کند.

با توجه به این اعداد پایین‌تر، نوسانات ماهانه و حتی سالانه در تعداد ساکنان دائمی جدید تحت برنامه SUV ممکن است در برخی موارد هنگام بررسی درصدها اغراق‌آمیز به نظر برسد.

کاندیداهایی که برای مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ درخواست می‌کنند، ابتدا می‌توانند با مجوز کار وارد کانادا شوند، که این مجوز به‌وسیله سرمایه‌گذار کانادایی حامی آن‌ها تأمین می‌شود. این مرحله قبل از نهایی شدن درخواست اقامت دائم آن‌ها انجام می‌شود.

در حال حاضر، کل فرآیند درخواست برای اقامت دائم کانادا از طریق برنامه SUV حدود 37 ماه به طول می‌انجامد.

در برنامه SUV، سه نوع سرمایه‌گذار بخش خصوصی شناسایی می‌شوند: سرمایه‌گذاران فرشته، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و انکوباتورهای تجاری.

یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر تعیین شده باید تأیید کند که حداقل 200,000 دلار در کسب‌وکار واجد شرایط سرمایه‌گذاری می‌کند. همچنین، کاندیداها می‌توانند با دریافت دو یا چند تعهد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر تعیین شده به مبلغ 200,000 دلار، در فرآیند مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ واجد شرایط شوند.

یک گروه سرمایه‌گذار فرشته تعیین شده باید حداقل 75,000 دلار در کسب‌وکار واجد شرایط سرمایه‌گذاری کند. همچنین، کاندیداها می‌توانند با دریافت دو یا چند سرمایه‌گذاری از گروه‌های سرمایه‌گذار فرشته به مبلغ 75,000 دلار، شرایط لازم را برای مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ فراهم کنند.

یک مرکز رشد کسب‌وکار تعیین شده باید متقاضی را در برنامه انکوباتور خود پذیرفته و سرمایه‌گذار مهاجر باید یک طرح تجاری قابل دوام ایجاد کند که الزامات دقت لازم را در این نهادهای تعیین‌شده مورد تأیید دولت برآورده کند.

سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار معمولاً با کمک مشاوران تجاری در اکوسیستم راه‌اندازی انجام می‌شود و تحت نظارت وکلای باتجربه مهاجرت، کسب‌وکارهای شرکتی قرار دارد که می‌توانند اطمینان حاصل کنند که مفهوم کسب‌وکار استارتاپ تمام شرایط و ضوابط مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ را برآورده می‌کند.

شرایط اصلی واجد شرایط بودن برای نامزدهای تعیین‌شده توسط دولت در برنامه SUV به شرح زیر است:

  • یک کسب و کار واجد شرایط؛
  • یک گواهی تعهد و نامه پشتیبانی از یک نهاد تعیین شده؛
  • وجوه تسویه حساب غیرمجاز، موجود و قابل انتقال کافی برای تامین بودجه تسویه حساب؛
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی در حداقل سطح 5 مطابق با معیار زبان کانادایی الزامی است. با این حال، معمولاً سطوح بالاتری از زبان انگلیسی برای برآورده کردن الزامات بررسی دقیق تعیین‌شده توسط نهادهای مرتبط نیاز است.

نتیجه‌گیری:

مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ به‌عنوان یک فرصت جذاب برای کارآفرینان مهاجر در سال‌های اخیر به‌ویژه در ژوئیه 2024 شاهد افزایش چشمگیری بوده است. با رشد 27.4 درصدی و مجموع 3745 ساکن دائمی جدید در هفت ماه ابتدایی سال، این برنامه به‌ویژه در استان‌های بریتیش کلمبیا و انتاریو محبوبیت بیشتری یافته است.

افزایش تعداد مهاجران و بهبود شرایط اقتصادی به‌ویژه برای کارآفرینان نوپا نشان‌دهنده پتانسیل بالای این برنامه است. در نتیجه، مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ نه‌تنها به تسهیل ورود کارآفرینان کمک می‌کند، بلکه به توسعه اکوسیستم کسب‌وکار و نوآوری در کشور نیز می‌انجامد.

منبع : immigration.ca
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی