Skip to content

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

g-10

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری (EXPRESS ENTRY) یکی از روشهای پر طرفدار مهاجرت به کانادا برای افراد تحصیل کرده است. اکسپرس انتری که یکی از سریع ترین روش های مهاجرتی می‌باشد ؛ سیستمی آنلاین است که برنامه های مرتبط با اقامت کانادا به صورت دایم را در گروه های مختلف نیروی کار ماهر و با سابقه ی کار مدیریت می کند.

مدت زمان پروسه

یکسال

مهارت زبان مورد نیاز

پیشرفته

سرمایه مورد نیاز

هزینه یکسال زندگی
fdsfddfs موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور

مشاور مهاجرتی شما

محمدرضا حدیدی

میزان محبوبیت

4.5/5

توضیحات

اکسپرس انتری (EXPRESS ENTRY)

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری (EXPRESS ENTRY) یکی از روشهای پر طرفدار مهاجرت به کانادا برای افراد تحصیل کرده است. اکسپرس انتری که یکی از سریع ترین روش های مهاجرتی می‌باشد ؛ سیستمی آنلاین است که برنامه های مرتبط با اقامت کانادا به صورت دایم را در گروه های مختلف نیروی کار ماهر و با سابقه ی کار مدیریت می کند.
در روش اکسپرس انتری متقاضیان مهاجرت به کانادا بر ملیت ، سن ، مهارت زبان ، اعضای خانواده ، تحصیلات ، سایقه ی کاری ، پیشنهاد کاری (در صورت وجود پیشنهاد کاری) در گروه های مختلف قرار می گیرند.

متقاضیان واجد شرایط اکسپرس انتری

در اکسپرس انتری متقاضیان بر اساس سابقه و تجربه ی کاری جهت شرکت در برنامه های اقتصادی کانادا انتخاب می شوند. سه گروه از متقاضیان اقتصادی که زیر نظر برنامه اکسپرس انتری مدیریت می شوند به شرح زیر می‌باشند:

  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program)
  • برنامه نیروی کار فنی فدرال (Federal Skilled Trades Program)
  • متقاضیان با سابقه کار در کانادا (Canadian Experience Class)

همچنین استان ها و ایالت ها جهت برطرف نمودن نیاز بازار کار خود می توانند از طریق برنامه های دیگری به نام برنامه کاندیدای استانی Provincial Nominee Program (PNP) اقدام به انتخاب افراد از میان متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری نمایند.
برنامه ی اکسپرس انتری متقاضیان اقامت کانادا را بر اساس شش فاکتور اصلی در یکی از سه گروه مذکور قرار خواهد داد !

به این نکته توجه داشته باشید که این فاکتورها در هر یک از سه گروه مشترک می باشد اما هر گروه علاوه بر این شش فاکتور، شرایط خاص خود را نیز دارد.

فاکتور های یاد شده شامل موارد زیر می باشد:

  • سن
  • مهارت های زبان
  • شرایط تطبیق پذیری با محیط
  • تحصیلات
  • تجربه یا سابقه کاری
  • اخذ پیشنهاد کاری قانونی (خارج از سیستم اکسپرس انتری)

متقاضیان مهاجرت به کانادا در نظر داشته باشند که بیشترین امتیازی که به این فاکتورها تعلق می گیرد ۱۰۰ امتیاز می باشد!

 

جهت سنجیدن شرایط متقاضی اقامت کانادا برای قرار گرفتن در استخر(POOL) ؛ اکسپرس انتری مورد استفاده قرار می گیرد . این امتیازات به توانایی های متقاضیان در هر یک از فاکتورهای ذکر شده تعلق خواهد گرفت. در حال حاضر ورود به استخر (POOL) شامل حال متقتضیانی می‌باشد که دارای امتیاز بالای 67 هستند.

POOL چیست ؟

Pool به بیانی ساده همان گردونه قرعه کشی می باشد که متقاضیان واجد شرایط در لیستی به مدت یک سال قرار خواهند گرفت و در نهایت افراد بر اساس امتیازات و توانایی هایشان انتخاب خواهند شد. در ادامه، این شش فاکتور مهم که در ورود متقاضیان به استخر(POOL)  بسیار موثر می باشد را به اختصار توضیح خواهیم داد:

مهارت زبان

در مهارت های زبان خارجه بیشترین امتیاز ۲۸ می باشد.

توانایی در برقرار کردن ارتباط به یک یا هر دو زبان رسمی کانادا که انگلیسی و فرانسوی می‌باشد بسیار ضروری است!

شایان ذکر است که دانستن هر یک از دو زبان رسمی می تواند امتیازات متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری را افزایش دهد.
سوالی که ممکن است به وجود بیاید این است که ، نحوه ی محاسبه امتیاز زبان چگونه است ؟ نحوه محاسبه امتیاز زبان از این قرار است که متقاضی اقامت کانادا بایستی یک زبان را به عنوان زبان اصلی برگزیند که این زبان ۲۴ امتیاز خواهد داشت، همچنین دانستن زبان دوم (انگلیسی یا فرانسه) شامل ۴ امتیاز می گردد.

تحصیلات

فاکتور تحصیلات حداکثر شامل ۲۵ امتیاز می باشد! اگر متقاضی اقامت کانادا در کانادا تحصیل کرده باشد مدرک تحصیلی وی می‌بایست حداقل دیپلم باشد. ولیکن در صورتی که تحصیلات متقاضی در خارج از کشور کانادا بوده است ؛ لازم است تا از سازمان مورد تایید دولت کانادا یک تاییدیه به نام ارزیابی اعتبار مدرک Educational Credential Assessment (ECA) اخذ نماید. این ارزیابی ، معادل سازی مدرک شما با یک مدرک کانادایی را مشخص خواهد نمود.
متقاضیان ایرانی توجه داشته باشند که معادل دیپلم کانادا در ایران ، دیپلم به علاوه مدرک پیش دانشگاهی می باشد.

سابقه کاری

در این فاکتور بیشترین امتیازی که به مدرک تعلق خواهد گرفت ۱۵ امتیاز می‌باشد. سابقه ی کارمتقاضیان حتما باید حداقل یک سال و حتما تمام وقت بوده باشد زیرا متقاضیان بر اساس سال های سابقه کار خود ، امتیاز دریافت می کنند. ضمنا کار و فعالیت متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری باید در لیست سیستم طبقه بندی سازمان ملی طبقه بندی مشاغل کانادا (NOC) آمده باشد.

سن

حداکثر امتیاز قابل کسب در این فاکتور ۱۲ امتیاز می باشد! بهتر است بدانید بیشترین امتیاز به متقاضیان بین ۱۸ تا ۳۵ سال تعلق خواهد گرفت! البته متقاضیانی که سن آن ها از ۳۵ سال بیشتر باشد به ازای هر یک سال 1 امتیاز دریافت خواهند کرد و متقاضیان مهاجرت به کانادا می‌توانند تا سن ۴۶ سال از این فاکتور امتیاز کسب کنند.

داشتن پیشنهاد کاری (Job Offer)

بیشترین امتیاز در این فاکتور شامل ۱۰ امتیاز می باشد. متقاضیان با ارائه ی پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای کانادایی (استخدام حداقل به مدت یک سال)، می توانند امتیاز بیشتری کسب کنند.

نکته مهم :
متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری تنها در صورتی امتیاز کسب خواهد کرد که پیشنهاد کاری اش قبل از ثبت نام در برنامه نیروی کار ماهر باشد.

قابلیت تطبیق پذیری با محیط

حداکثر امتیازی که متقاضیان مهاجرت به کانادا می‌توانند در این فاکتور اخذ نمایند ۱۰ امتیاز می‌باشد. قابلیت تطبیق پذیری با محیط به معنای آشنایی متقاضی با شرایط و جو زندگی درکشور کانادا می باشد. فاکتور قابلیت تطبیق پذیری با محیط مشمول مواردی مانند تجربه کاری یا تجربه تحصیلی متقاضی یا همسر متقاضی در کانادا می گردد.

همچنین شایان ذکر است که متقاضیان می توانند در صورت داشتن فامیل نزدیک در کشور کانادا که شهروند یا مقیم آنحا باشد ، حدود ۵ امتیاز دریافت نمایند.
در نهایت اگر متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری توانستند حداقل ۶۷ امتیاز از فاکتورهای ذکر شده را کسب نمایند، می‌توانند جهت ورود به استخر و همچنین قرار گرفتن در یکی از گروههای سیستم اکسپرس انتری اقدام نمایند.

 

interview sq موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور

راه های ارتباط با ما

جهت راهنمایی و مشاوره میتوانید با شماره تلفن 02122802008 تماس بگیرید یا به شماره واتساپ 09386503112 پیام ارسال کنید.

جدول امتیازات شش فاکتور اصلی اکسپرس اینتری

مهارت زبان انگلیسی (حداکثر 24 امتیاز )

سطح CLBمعادل IELTSامتیاز
۷۶۱۶
۸۷۲۰
۹۷/۵۲۴
۱۰ یا بالاتر۸۲۴

مهارت زبان فرانسه (حداکثر 4 امتیاز)

سطح NCLCمعادل TEFامتیاز
۵ یا بالاتر۱۹۶ یا بالاتر۶۴

تحصیلات (حداکثر 25 امتیاز )

تحصیلات       امتیاز
دیپلم    ۵
لیسانس    ۲۱
فوق لیسانس    ۲۳
دکتری    ۲۵

سابقه کاری ( حداکثر 15 امتیاز )

تعداد سال های سابقه کاری      بیشترین امتیاز
۱ سال    ۹
۲-۳ سال    ۱۱
۴-۵ سال    ۱۳
۶ سال یا بیشتر    ۱۵
 

سن ( حداکثر 12 امتیاز )

 
سن      بیشترین امتیاز
زیر ۱۸ سالامتیاز ندارد
۱۸ تا ۳۵ سال۱۲
به ازای هر سال بالای ۳۵ سال یک امتیاز کسر می گردد. در نتیجه ۴۷ سال به بالا امتیازی ندارد.
 

داشتن پیشنهاد کاری ( حداکثر 10 امتیاز )

 
شرایط کار پیشنهادی
  متقاضی باید حداقل برای یک سال اینده استخدام شود
  شغل پیشنهادی باید در طبقه بندی سازمان ملی طبقه بندی شغل (NOC) وجود داشته باشد
  کارفرما برای استخدام متقاضی حتما باید مجوز (LMIA) دریافت نماید

قابلیت تطبیق پذیری با محیط ( حداکثر 10 امتیاز )

 
 فاکتور های قابل قبولامتیاز
تجربه تحصیل در کانادا۵
تجربه و سابقه کاری در کانادا۱۰
تجربه تحصیل همسر متقاضی در کانادا۵
مهارت زبان (انگلیسی یا فرانسه) همسر متقاضی۵
تجربه و سابقه کاری همسر متقاضی در کانادا۵
داشتن خویشاوند شهروند و یا مقیم کانادا۵

تمکن مالی کافی برای هزینه ها در کانادا را داشته باشید

متقاضیان مهاجرت به کانادا در هر دو برنامه ی نیروی کار ماهر و نیروی کار فنی جهت بر آمدن از پس خرج و مخارج زندگی در کشور کانادا می‌بایست حداقل برای یک سال آینده خود و خانواده اش تمکن مالی داشته باشد. در نظر داشته باشید ؛ متقاضیانی که دارای پیشنهاد شغلی می باشند شامل این فاکتور نمی شوند.
تعداد افراد خانوادهبودجه مورد نیاز (به دلار کانادا)
112669 دلار
215772 دلار
319390 دلار
423542 دلار
526701 دلار
630114 دلار
733528 دلار
vertical panorama banner dollars icons money network structure ico trading investment crowdfunding 148800587 موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور